lg_prirozvira.gif (2855 bytes)

škola magie

Profil osobnosti

lg_magie.GIF (376 bytes)

člověk konformní a tvůrčí

Je mnoho osobnostních archetypů, ale všechny lze rozdělit spolehlivě na tvůrčí a konformní. Pokud máme pracovat na sobě a rozvíjet svoji osobnosti, je tím míněno právě přijetí určitého profilu osobnosti s ohledem na potřeby společnosti nebo určité duchovní cesty nebo zájmové vlivné nebo správní skupiny.
Stejně jako v realitě se duchovní skupiny snaží vychovat člověka pro určitou roli. Je zde zásadní dilema, zda člověka ujařmit jako zcela konformního s minimální možností seberealizace nebo zda vychovat člověka schopného vykovávat náročnou práci tvůrčí nebo správní. Spojení obou podmínek je v mnoha zemích velmi obtížné. Profilovat osobnost člověka lze mnoha způsoby, ve spolupráci nebo v seminářích (koučink, breefing). Zcela nové informace jsou předávány v meditaci a mediální osoba je pak předává dál obvykle ve formě přednášek nebo psaní. Můžeme si zvolit, zda chceme být vychováni jako konformní lidé, za které rozhoduje někdo jiný nebo "Vyšší Já" nebo můžeme mít snahu jednat samostatně, rozvíjet a uplatnit vlastní schopnosti. Kdo se svojí osobností liší od druhých, odsuzuje se k osamění, nenachází souvěrce. Kdo má mimořádné schopnosti, jakékoli, uplatní je podle potřeb společnosti. Může být léta odmítán, ale pak se situace změní, společnost ho potřebuje a on dostane šanci. Profil tvůrčího člověka je specifický a vzájemně velmi odlišný. Schopnosti a profil člověka konformního má společné znaky.
Každý z nás má větší nebo menší znaky konformity, jde spíše o slabou a submisivní osobnost. Není žádný rebel, akceptuje situaci a požadavky společnosti, je přizpůsobivý a hlavně nenáročný. Vlastnosti tvořící konformní osobnost jsou cíleně předávány v rámci mnoha duchovních směrů, jde o afirmace, obětování se, skromnost, smíření se společenským postavením, chování usměrněné předsudky, obava z negativního hodnocení okolí, odmítání prosperity, snaha zůstat nepovšimnut, nekritické přijímání direktiv pro životní styl, přijímání norem chování, nezájem o kauzalitu a systémové poznání, akceptování ideologie nebo katecheze, absence kritického názoru, snaha druhé usměrnit na "správnou cestu", hlídání nekonformního jednání v okolí. Výčet by byl dlouhý. Důvodem pro výchovu ke konformnímu jednání je odsunutí příslušníků davu do nevýhodné pozice a tím získání vlastních výhod.
Pokud jsme rebely, odsuzujeme se do role negativního člena kritizované společnosti. Můžeme být reformátory ve víře, že nedostatky lze napravit osvětou, ale tak tomu není, jde o účelové a záměrné jednání, takže reformátoři končívají špatně. Můžeme společenský systém ignorovat, pokud ovšem máme alternativu. Můžeme ovšem také rozvíjet své schopnosti podle potřeb společnosti a s využitím známostí si zajistit kariérní růst. Všechny formy zapojení do společnosti podporuje odpovídající duchovní cesta, vlastní spirituální průvodci a ochránci. Pak můžeme na své cestě hledat souvěrce. Kdo tedy chce poznat duchovní cestu (skupinu, záměry guru), ať se ptá na jeho ideál člověka. Může se také ptát na vztah k jeho vlastním hodnotám a prioritám.