Pavel Pohodička Němec
2006
Cesta osobnosti, svobody, moudrosti a prosperity
Mám snahu sdělit své životní zkušenosti a
snad mám na to právo, když jsem spokojený, přející a snad i úspěšný. Moje
názory na život jistě nebudou realizovatelné ve všech podmínkách, ale určité
názory jistě zaujmou a přimějí čtenáře k zamyšlení, což je mým cílem. Sám jsem o způsobu života přemýšlel asi dvacet let a hledat způsob, jak co nejlépe vyžít ve stávajících podmínkách. Jistě mnohému rozumět nebudu, když jsem už 13 let v invalidním důchodu coby blázen, což se může stát každému, kdo začne moc přemýšlet o životě. Základem mého systémového poznání světa je Základní hodnotový kruh, který mne dosud provází a proto tímto své vyprávění začnu. Své psaní opakuji a píši už poněkolikáté, napíši a odložím, takže je to vždy o něco uspořádanější. Mnohé myšlenky jsou tedy obsaženy u v knize Hledání cesty, dalším zdrojem poznání jdou nekonečné diskuse na Internetu a pak problémy lidí, kterým vykládám karty. OBSAH:
|
Základní hodnotový kruh (realizační kruh) Na počátku mé cesty za filozofií a
spiritismem v roce 1987-1989 jsem vytvořil Základní hodnotový kruh. Provází mne
dosud a provázet bude jako systémová osnova pro posuzování a zařazení všech
sociálních procesů a jevů. |
2. Osobnost a duchovnost, ego S vlastní osobností je trošku problém. Pod
pojmem osobnost rozumím osobní dispozice inteligentní bytosti a mezi ně řadím i psa
a koně, jistě i jiná zvířata lze uznat jako inteligentní. Úvahy se týkají
člověka, tedy lidská osobnost je souhrn duševních dispozic člověka, jeho charakter,
osobní schopnosti a dovednosti a jednání na základě paměti a zkušenosti. K
osobnosti patří také identita a kredit, tedy jméno, podoba a paměť. Pokud jde o
kredit, pak jde o jakousi oblibu se vztahem k použitelnosti osoby. S tím souvisí i
karma, tedy jakési osudové předurčení. Hlavní myšlenka, kterou chci zde napsat je
ta, že osobnost pro člověka představuje stejnou hodnotu jako svoboda, moudrost a
majetek. |
3. Osobní svoboda a možnosti Obsah pojmu svoboda patří k těm nejméně
jasným a tak se hodí se tímto pojmem zabývat. Svoboda je možná poznaná nutnost, ale
svoboda nám dává možnosti. Zdrojem těchto možností je především naše planeta a
její příroda. Ničením přírody je ničena naše svoboda. Pokud jdeme do přírody,
můžeme si tam užít pěkný den a pokud máme určité "tábornické"
dovednosti, najdeme v přírodě vše, co potřebujeme k přežití. |
4. Moudrost a zdroje poznání a systémové poznání Naše společnost je už na tom tak špatně, že
vytváří o své existenci jakousi virtuální realitu. Lidé mají pomocí školy a
sdělovacích prostředků vytvořenu určitou představu jak co funguje, ale když se pak
blíže seznámí s realitou, musí své představy opravit a pokud chtějí být
úspěšní, přizpůsobit se. Mnohé oblasti společenského života dokonce fungují
způsobem pro veřejnost nepřijatelným a důsledkem toho jsou různé utajovací
systémy a pokud něco pronikne na veřejnost, pak se jedná o únik informací, který je
trestným činem. Současně však takto funguje i spolehlivý systém odstranění
nepohodlných politiků. Stačí sdělit, jak ve své funkci pracuje a politik musí
odejít. To vše by řešil návrat k mocenským rodům, kde při selhání odchází od
moci celý rod a uzavírá se pohodlná existence i pro všechny jeho potomky. Systém
zástupné moci se neosvědčil. |
5. Prosperita, byznys V analogii s přírodou můžeme věřit tomu, že
prosperita dává naději na přežití. Kdo trvale strádá, je frustrovaný a pak se
buď snaží své zájmy prosadit násilnými způsoby nebo to vzdá a je apatický.
Možná si někdo myslí, že se apatickým lidem lépe vládne, že se nemotají elitě
pod nohy, ale související negativní jevy vytvářejí také mnoho starostí. Může
jít o neschopnost pracovat a rostoucí nároky na zdravotnictví. |
6. Výklad karet Karty jsou ve své podstatě symboly, které
vykladatel (kartářka) intuitivně vybírá s cílem přijmout informaci ze
spirituálního prostředí. Tato praxe vznikla v Egyptě před několika milénii, kdy
vesmírné entity začaly komunikaci mezi kněžími a jejich bohy omezovat. Jde tedy o
mocenskou praxi, kterou později účelově zakázala židovská elita. Výklad z karet je
více tolerován u žen, muži vykladači jsou spíše výjimkou. |
7. Veřejné diskuse Kdo chce změnit svět, ať vstoupí do veřejné
diskuse. Tuto možnost nám otevřel Internet, na jehož stránkách je mnoho diskusních
skupin na mnohá témata. Řízení společnosti je pravidelným čtenářem těchto
diskusí, protože jsou velmi často zdrojem poznání a určitě vyjadřují názory
(odborné) veřejnosti. Pokud jsou veřejné diskuse zdrojem dobrých myšlenek, jistě se
tyto myšlenky pak realizují ve společnosti. |
8. Zdraví a životní styl Téma zdraví a životního stylu už se mi zdá
být méně připomínáno ve sdělovacích prostředcích, přesto se nad tímto tématem
jistě každý zamýšlí. Jednak jsme prý kriticky obézní a také musíme řešit
nejrůznější závislosti, které nám ztrpčují život. |
9. Planeta a příroda Spory o to, jak vznikla naše planeta a její
příroda, zaměstnávaly lidi hloubavé, až rozdělily na stoupence stvoření a
vývoje. Jenže při stvoření naší planety a její přírody i člověka se uplatnil
jak vývoj, tak stvoření. Při každém vzniku každého systému se uplatní myšlenka
a její realizace. Naše planeta je v kosmu tak ojedinělým tvůrčím dílem, že o
vládu nad ní projevilo zájem hned několik vesmírných mocností, nejen že zotročily
pozemského člověka, ale také bojují mezi sebou a vzájemně si brání v přístupu
na ni a její ovládnutí. I v dnešní době zde působí nejméně čtyři vesmírné
entity a předhánějí se, kdo toho více zdevastuje a uloupí. Přitom naše planeta je
ověřovacím modelem nejvyšší kosmické inteligence pro vytvoření různých forem
sociálních systémů. |
10. Partnerské vztahy, manželství Etické normy pro manželství a
partnerské vztahy jsou stanoveny velmi nešťastným způsobem. Manželé jsou vzájemně
přesvědčeni, že jeden druhému patří a je povinen mu být věrný. On sám však
být věrný nemusí. Kromě toho je manželství formou sociální jistoty, protože
dává hodně výhod a opuštění partnerem by nutně pro mnohé muselo znamenat
sociální strádání. K pochopení toho stavu bychom museli nahlédnout do minulosti.
Manželství bylo dříve ustanoveno jako instituce udržení rodu, tedy plození a
výchovy dětí a zmnožení a předání majetku. Bylo tedy údělem bohatých a mocných
a prostého lidu se netýkalo. Prostí lidé měli dar volné lásky a obcovali spolu,
tedy vztahy a plození se realizovalo v rámci obce. Později však se stalo manželství
jako forma umravnění údělem i prostých lidí. Instituce manželství takto posílilo
střední vrstvu. Právě možnost vytvoření a stabilizace (mocenského) rodu je
důvodem i snahy ustanovit i registrované partnerství. |
11. Sexualita Lidský životní úděl je určitou zátěží ve
srovnání s prostou duchovní existencí a proto byl člověku dán dar sexuality, aby se
mu v inkarnaci více líbilo. V našem časoprostoru však působí i člověku
nepřátelské síly, které chtějí zničit život v plnohmotném těle, proto člověku
život ztrpčují jak se dá a jejich vztah k sexualitě je velmi nepřátelský. Z
těchto dvou důvodů každý duchovní kult i světský názorový směr věnuje velkou
pozornost lidské sexualitě. Přirozená víra stojí na straně lidského pozemského
rodu a proto si přeje plně využít sexualitu pro dobro a radost člověka. Povoluje
vše, co nepoškozuje tělo nebo ducha a podporuje vše, co přináší potěšení a
radost. |
12. Výchova dětí Velkým problémem je v současné době výchova
dětí. Pro udržení chodu rodiny a jejího finančního zajištění je nutné, aby oba
rodiče byli zaměstnáni. To bylo snad i dříve a děti ve volném čase vychovávala
parta vrstevníků. Obsah činností v takové partě se ale změnil. Snad za to mohou
války, ale mnohé party se staly problematickými a jejich činnost na hraně zákona
nebo i za ní. V dnešní době jsou snad lidé vychováváni pro válku, terorismus a
násilí a tak děti mohou sledovat nejrůznější formy násilí v televizi a na
počítači. Vhodné vzory chování děti nemají možnost nikde poznat. |
13. Životní utrpení a krize Žijeme ve společnosti, která vytvoří
virtuální obraz o své realitě, popisuje realitu mnohem příznivější, než ve
skutečnosti je. Lidské problémy však vidíme kolem sebe a často je prožíváme sami.
Do jisté míry se můžeme spolehnout na sociální pomoc, ale příčinám problémů se
věnuje málo pozornosti. Co by se stalo, pokud by lidé žili zcela bez problémů? Že
by si více žili podle svého a méně by se věnovali společnosti? |
14. Společnost, angažovanost a politika Organizovat společenství inteligentních bytostí
je snad nejnáročnější forma tvůrčí práce. Musí se řešit dvě protichůdné
tendence. Tou první je funkčnost systému na základě názorové shody a druhou je
respektování nezávislých názorů jednotlivých osobností. Řešením je zapojení co
největšího počtu osob do sociálního systému na základě motivace podílem na moci
a výhodností účasti v systému. |
15. Náboženství a duchovní svět Vše živé má svoji duchovní podstatu a vše
neživé je formou živlu. Duchovní podstata je analogií počítačového programu nebo
dat, těla živých bytostí jsou analogií počítačové techniky, hardware. Výkonný
počítač potřebuje obě složky a stejně tak lidský svět, potřebuje zdravé tělo a
spirituální vedení. Stejně jako počítač může pracovat samostatně s vlastními
programy nebo může být zapojen v síti jako terminál, stejně tak člověk si může
zvolit vlastní nezávislou cestu nebo jako nesvéprávná bytost může přistoupit k
nějakému kultu nebo církvi. |
16. Komunita a dvojrodina Společenské vazby lidem předepisují a
předurčují životní styl a hlavním důvodem je motivovat je k výdělečné
činnosti. Hlavním nástrojem prosazení vůle moci se tak stává finanční systém.
Uplatnění finančního systému je pak ve všech ohledech mocensky zajištěn tak, aby
prostým lidem vytvořil podmínky pro jimi stanovený životní styl. Finanční systém
se tak stává ujařmujícím nástrojem. Svoboda člověka je pak dána množstvím
volných financí a množstvím volného času. Volným v tom smyslu, že lze prosadit
vlastní vůli v jeho využití. |