Pavel Němec |
|||||||
|
|||||||
001. Bůh Lidé postupem věku používali svoji řeč zcela ledabyle, bez úcty k ní, bez úctu k možnosti se vyjadřovat a tak se stalo, že se jim jednotlivé pojmy rozmazaly, jejich obsah je nepřesný a tak se často nemohou dohodnout. Na hladu a žízni, zimě a cestování se dohodnou, ale v oblasti filozofické a duchovní vládne nejednota a chaos. Jedním z pojmů, na kterém je nejasný obsah vidět nejzřetelněji, je právě pojem Bůh. Nejprve je zde duchovní bytost, ghost, je to myšlenková forma schopna sebeprojekce a sebeuvědomnění, která ve svém egu, čili základním charakteru, nese různé duchovní principy. Taková bytost má různou duchovní úroveň a ty nejschopnější vstupují do lidského těla do inkarnace. Pro ducha, který plní boží službu, již superlativ není a tak jen řeknu, že duchovní bytosti na vyšší dimenzi, než je lidská, plní úkoly ve prospěch vyššího systému. A to jsou bohové. Jsou člověku blízko, rozhodují o jeho osudu, o jeho inkarnaci, brání jej, inspirují, přidělují duchovní průvodce. Bohové mohou vzejít i z člověka a starají se o všechno, co vykazuje nějakou změnu, i o to, co má zůstat stabilní. Pokud někdo tvrdí, že "bůh je jen jeden", pak je na dimenzi nižší, kde není schopen vnímat a pochopit boží službu. Ta jediná síla, které vše podléhá, má nebystostní charakter a jde o formu myšlenkového pole, které můžeme poznat, ale nikoli překročit. Kdo pozná zákonitostí "pole bytí", může se stát "dárcem myšlenky", tedy rady. Každá duchovní dimenze dává vlastní rady. Bytost na duchovní úrovni vyšší může radit bytostem méně vyvinutým. Pokud je tomu naopak, jde o snahu kterou bychom mohli nazvat "učit orla létat". Bůh je duchovní bytost. Pro někoho je to nepochopitelné, ale bohové existovali dávno před vznikem hmoty a nezávisle na ni. Jako argument bych použil zprávu uvedenou v časopisu Astro o tom, že se vědci na počítači pokusili modelovat hmotu změnou fyzikálních konstant. Poznali, že pro existenci hmoty je nutné stanovit 42 fyzikálních konstant s přesností na 12 platných míst. Pro mne je existence duchovního tvůrce prokázána i stavbou neživé a živé přírody. 002 Církev Církev je společensko-politickou organizací pod vedením boha a duchovních sil. Předkládá svůj program zapsaný ve svaté knize, stejně jako svůj volební program předkládají kandidáti ve volbách. Svaté knihy obsahují nejen svědectví o bohu a proroctví jeho programu, ale také nástin životního stylu člověka, jak má žít, aby prospíval, aby se mu vedlo dlouho dobře. Lidé, kteří toto náboženství a tyto zásady přijmou, pak se dobře shodnou a rozumí si. Však také církev znamená společenství. Ideální stav nastane, když je celá společnost vedena jedním bohem nebo božstvem a všichni se bez výhrad řídí společnými společenskými normami, které považují za přirozené a neměnné. Společnost, ve které neustále probíhají snahy po změně etických norem, popřípadě je lidé nedodržují, tato společnost se nemůže vyvíjet bez otřesů a konfliktů. Snahám o změnu etických norem nelze klást překážky bez vzniku napětí a násilí. Církev ovlivňuje životní styl, ukazuje zdroje poznání, dává hodnotící měřítka, organizuje svátky a náboženské slavnosti, píše svaté knihy, hlavně však každý kněz komunikuje s duchovním světem a lidem sděluje vůli boží. Kněží, kteří s duchovním světem nekomunikují, kteří jen učí ze svatých knih, nejsou duchovními, ale katechety. Každá církev se skládá z kněžstva a věřících. Blaze společnosti, ve které působí pouze jedna církev a ta plní své poslání k všeobecné spokojenosti bez zájmu o reformy církve, náboženství nebo společnosti. Protože dlouho trvá, než se výsledky náboženských zásad prověří v praxi, probíhají náboženské změny výhradně u příležitostí milénií, tedy právě po tisíci letech a jejich násobcích. 003. Sekta Bohové Nejvyššího božstva zakládají a vedou svá náboženství (hinduismus, budhismus, islám, a nyní také křesťanství a judaismus) a tito bohové pověřují své inkarnační bohy, aby řídili svůj úsek společnosti, psali knihy života a zajistili, aby do inkarnace vstupovali jimi schválení lidé podle božích záměrů budování společnosti. Inkarnační bohové obvykle ovlivňují také životní styl svých lidí, vedou je k pospolitosti a stejným normám. Základní etické normy jsou jistě stejné, ale některé odlišnosti jsou dány odlišným postavením ve společnosti. Lidé patřící těmto inkarnačním bohům uzavírají těsnější společenství, vyznávají svého národního, ovšem také inkarnačního boha a vyznávají se jim. Tito lidé pak tvoří sektu. V průběhu a u konce křesťanského věku vzniklo mnoho sekt jako odpověď na nepřijatelnost křesťanského učení a v důsledku působení mnoha bohů. Tyto sekty nemohly působit veřejně, působily skrytě a tak dostaly přízvisko okultní. Uzavřenost před společností je jedním z vlastností sekty. Obvykle jiné postavení mají spolehliví prověření členové, jiné pak noví a okrajoví členové. Toto je realizováno formou iniciace, poučení, zasvěcení, tedy předáním mnoha informací určených jen vyvoleným. Poznání sekt je dáno duchovní inspirací, i když také sekty mají své svaté knihy. Každá sekta přináší svým členům specifické normy chování, zvláště pak uvnitř společenství. Sekta svým stoupencům dává své poznání, rady, inspiraci z duchovního světa, je však i nástrojem prosazení svých členů ve společnosti a jejich ochrany. Solidární systém je jistě velmi rozvinut. Mnoho lidí svoji sektu teprve hledá. Jistě, vše je v lidech, záleží na tom, jaké lidi v sektě nalezneme, jaké mají vlastnosti a dovednosti, jaké postavení, jaký majetek, jaké možnosti, co nabízejí, jak se s nimi jedná. Hlavním a spolehlivým vodítkem je životní styl, který sekta prosazuje. Jaký žádá vztah ke zdrojům informací, k majetku, k penězům, k erotice a sexu, ke vztahu s jinými lidmi, co žádá a co nabízí. Velmi důležitým hlediskem pro výběr sekty je i možnost sektu opustit a za jakých podmínek. Nyní lze obecně říci, že sekty, které známe, mají velmi žalostný kredit, naopak sekty, které neznáme, obvykle silně ovlivňují dění ve společnosti. Moc sekty je pak dána duchovní mocí vedoucího boha, schopností médií jej kontaktovat a také ovšem ve světské moci představitelů sekty. Rozhodně nelze sekty jako takové ani chválit, ani odmítat a hanět. Platí nyní a platit bude stále, že každá sekta je jiná. Záleží i na tom, co hledáte. 004. Člověk Člověk je tělesná bytost stvořená bohy. Na Zemi byli první lidé stvořeni podle nalezených kosterních pozůstatků asi před milionem let, rozhodně však člověk žije na naší planetě více než sto tisíc let. Několik nálezů ukazuje humanoidní typy, na které další vývoj nenavázal. Genetici tvrdí, že současný genový lidský fond ukazuje na společné předky někde v Africe před 25 tisíci lety. Podle biblických pramenů byl mimozemský člověk přenesen na naši planetu před šesti tisíci lety. Pozemský člověk byl stvořen jako muž a žena a je schopen se samostatně množit, bez dalšího stvořitelského zásahu. Dále je pozemský člověk od své přirozenosti schopen rozpoznat dobré a zlé, je tedy schopen hodnotícího soudu. Je schopen samostatného tvůrčího myšlení a je schopen si zachovat karmickou paměť. Tím se blíží postavení tvůrčích bohů a mnozí z nich to nelibě nesou. Každý lidský duch velmi dlouho vznikal nejprve jako oživující duch pro rostliny a stromy, později se zdokonaloval v nižších a vyšších živočišných druzích. Vždy ten nejschopnější jedinec postoupil ve vývoji směrem k vyššímu druhu až konečně po velmi dlouhé cestě inkarnoval do člověka a mnoha dalších inkarnacích se rozvíjel z člověka emočního do člověka tvůrčího. Takový postup lidského ducha se nelíbil některým tvůrčím bohům, kteří oprávněně v člověku viděli vyrůstajícího konkurenta a snažili se tomuto vývoji zabránit. Například tím, že člověku odepřeli věčný život a další duchovní růst a prohlásili, že člověk se v inkarnacích zdokonaluje, aby jednou splynul s boží přirozeností. V praxi to znamenalo, že vybraní vyspělí lidští duchové na konci své inkarnace vstupovali do zářící boží bytosti, ve které se rozplynuli, popřípadě v ní byli uvězněni bez povědomí o prostoru a čase a bez možnosti samostatného myšlení. Nastal však čas vzkříšení, ve kterém se pohlcení duchové navracejí zpět mezi lidi. Nevstupujte tedy do jiných duchovních bytostí, ani do zářících a nedejte si před inkarnací vymazat paměť ani v "řece zapomnění" ani "nápojem zapomnění" ani jinak. Svoji osobnost a svoji paměť si zachovejte i do příští inkarnace. 005. Spasení Spasení je náboženský termín, který neznamená nic jiného, než možnost dalšího života. Snad jej do lidského povědomí přinesli křesťané, snad zde byl již dříve. Spasení je příslib věčného života. Nic víc než příslib nelze dát, protože i "věčný život" má svá pravidla a jednou končí pro všechny bytosti. Tak, jak člověk v těle obvykle nezná hodinu a den své tělesné smrti, tak nikdo nezná ukončení své duchovní existence. Obvykle je lidský věčný život střídáním pobytu duchovní bytosti v bardu a tělesné bytosti na planetě Zemi. Trvá dva až sto tisíc let. Člověk zanikne, pokud se nestane bohem. Bůh je pak věčná duchovní bytost. Zatímco spasení bylo u animálního náboženství jistotou a samozřejmostí, křesťanské náboženství jej podmiňuje bezvýhradnou poslušností svého boha. Přirozená víra však předpokládá, že po svém životě existuje člověk dál v duchovní formě včetně sebeuvědomování, schopnosti myslet, má zachovánu paměť i svědomí, může prosadit svoji vůli a získá nové možnosti formou uplatnění svých představ. Nemůže se však bez dohody s inkarnačním bohem vrátit do inkarnace. Lidská inkarnace je vzhledem k počtu zájemců nyní za odměnu a do inkarnace je člověk zván nebo vpuštěn na základě vlastností, dovedností a schopností prokázaných činy v minulém životě. Mimozemští lidé, hmotní obyvatelé jiných planet mají obvykle dlouhověká těla stvořená. Duchovní bytosti je nemají v oblibě, protože tisíciletá inkarnace je pro ně velmi dlouhá a obtížná. Proto se často stává, že do takové inkarnace vstupují mimozemští humanoidé z trestu a ukončení této inkarnace souvisí s mnoha prosbami k jejich inkarnačnímu bohu. |